Pracownicy naukowi i inżynieryjno-techniczni

Ogólne

Zatrudniona w Instytucie Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN od 2015 r.

 

            FMJ4423 1               

     dyżury: wyjazd długoterminowy

     jednostka: Zakład Starożytnych Kultur Egiptu i Bliskiego Wschodu/Ośrodek Badań               nad Świątynią Egipską

     e-mail:  

 

Specjalizacja:

Sztuka i archeologia Egiptu faraońskiego w I tysiącleciu p.n.e; starożytny strój egipski; Boskie Małżonki Amona, dekoracja świątyń egipskich.

Zainteresowania badawcze:

• Starożytny strój egipski w sztuce i kulturze materialnej
• Znaczenie stroju w koncepcjach tożsamości oraz komunikacji międzykulturowej
• Boskie Małżonki Amona w Okresie Późnym i ich pogram budowniczy w Tebach
• Dekoracja świątyń egipskich Okresu Późnego
• Materialność sztuki egipskiej (studium ikonograficzne i stylistyczne twórczości artystycznej, technik budowlanych i artystycznych, źródeł materiału oraz roli artysty)
• Metody archeometryczne w badaniu dekoracji świątyń Egipskich

Działalność naukowa:

Dr Hallmann obroniła rozprawę doktorską zatytułowaną „The Representation of Private Costume in Egyptian Art from the 25th to the 31st Dynasty”, na Wydziale Historycznym UW w 2015 roku. Dysertacja została wyróżniona nagrodą Prezesa Rady Ministrów. W tym samy roku rozpoczęła pracę w Instytucie kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN. Jest laureatką stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców, grantu oraz stypendium Narodowego Centrum Nauki (Harmonia 8 i Etiuda 1), amerykańskiego stypendium National Endowment for Humanities / American Research Center in Egypt, oraz dwuletniego stypendium podoktorskiego w Oriental Institute w Chicago (USA). Jej dwutomowa monografia „Ancient Egyptian Costume: Studies in Late Period Private Representations” została opublikowana przez Brill w 2023 roku w serii Harvard Egyptological Studies.
Jako specjalista od stroju i tkanin od 2010 roku uczestniczyła w pracach Polsko-Egipskiej Archeologiczno-Konserwatorskiej Misji w Świątyni Hatszepsut w Deir el-Bahari, zajmując się tkaninami oraz ikonografią stroju królewskiego. Tkaninami faraońskimi zajmowała się także w ramach projektu Asasif (PCMA UW). Prowadziła także projekt dokumentacji stroju w grobowcach prywatnych z Okresu Późnego w Asasif, Sakkara i Giza oraz Tuna el-Gebel. Prace nad zagadnieniami stroju kontynuowała podczas stażu podoktorskiego w Oriental Institute w Chicago, gdzie w marcu 2018 roku zorganizowała międzynarodową konferencję „Outward Appearance vs. Inward Significance: Addressing Identities through Attire in the Ancient World”.
Studia nad dekoracją świątyń Tebańskich z Okresu Późnego prowadzi w ramach stałej współpracy z Institut français d’archéologie orientale (misja „Les sanctuaires osiriens de Karnak”; od 2014), Centre Franco-Égyptien d'Étude des Temples de Karnak (od 2016), oraz The Epigraphic Surevy of the Institute for the Study of Ancient Cultures, the University of Chicago (od 2016). Celem badań jest analiza porównawcza programu dekoracyjnego budowli z Okresu Późnego, ze szczególnym uwzględnieniem przedstawień Boskich Małżonek Amona, a także analiza techniczna kolejnych faz ich dekoracji oraz zastosowanych technik artystycznych.

Our website is protected by DMC Firewall!